Presentation

Webkontor är en egenutvecklad administrativ plattform för att hantera arbetsuppgifter via Internet.
Fokus är lagd på Lön och Personaladministrativa tjänster.

 

Ett axplock av de funktioner som ingår i Webkontor är:

 

  • Single Sign On – Innebär att du loggar in 1 gång och har sedan tillgång till samtliga funktioner som ingår i Webkontor utan att behöva logga in på flera ställen.
  • Anslutning till fjärrskrivbord– Loggar in dig mot en av våra servrar och kör de applikationer som du har tillgång till.
  • Projekthantering – Det kanske tyngsta argumentet för att använda sig utav Webkontor. Här finns nu möjligheten att lägga upp alla sina projekt och kundprojekt, med möjlighet för alla inblandade att komma in och agera med i projektet, antingen som utomstående leverantör eller som anställd. Man kan budgetera hela projektet, sätta timpris, boka upp resurser och beräknad leveranstid. Man kan koppla det till nedanstånde funktion “Tidkort”. Helt enkelt kan man göra det mesta som går att göra i ett dyrt projekthanteringsprogram som dessutom oftast bara en person på företaget har tillgång till.
  • Tidkort – Här stämplar man in sin tid som man lägger ner på olika projekt och/eller kunder. Tycker man att projekthantering är för avancerat kan man använda sig av endast tidkort för att hålla reda på sina timmar.
  • Tid i Agda PS – Kör man applikationen Agda PS på fjärrskrivbordet så är detta ett utmärkt komplement då alla anställda själva går in och rapporterar sin frånvaro/närvaro via webben. Nu kan inte de anställda längre skylla på någon annan än sig själv när det blir fel i lönekuvertet! Har man dessutom många säljare ute på fältet så är detta ett ypperligt sätt för dem att gå in och rapportera sin tid utan att ens behöva åka in till företaget.
  • Resor i Agda PS – Är i stort sett samma som ovan, fast då med den funktionen att de anställda själva går in och rapporterar sin restid. Var har de varit, hur länge har de varit där, varför har de varit där och har de haft några utlägg? Alla dessa frågorna besvarar den anställda själv genom att logga in och rapportera sina resor själv. Fältsäljare som är inne och rapporterar sin tid kan även gå in här och rapportera sina resor.
  • Hårddisk på webben – Är kopplad till Fjärrskrivbordet, om Ni har den tjänsten. Detta innebär att alla de filer som en enskild användare (Privat) eller hela företaget (Delad) skapar eller ändrar på fjärrskrivbordet kommer finnas fullt tillgängliga för de användare inom företaget som inte har Fjärrkskrivbordtjänsten och vice versa.
  • Kalender – Håll reda på möten och bokningar m.m. med hjälp av vår kalenderfunktion.
  • Kontakter – Här finns möjligheten att lägga upp affärsbekanta eller vänner i en kontakthanterare på webben. Här finns också ett register över alla anställda som har tillgång till Webkontor.
  • Anteckningar – Här kan du lägga upp alla dina små notiser som du kanske annars skulle ha glömt och därmed missat en värdefull affär. Denna går också att koppla mot Microsoft Outlook.
  • Mail – Vid önskemål registrerar vi en domän till er (eller så kan ni använda namn@webkontor.nu) som vi sedan kopplar till mailklienten i Webkontor så att ni kommer åt er mail var ni än befinner er i världen. Att den dessutom är virusfri och spamfri bjuder vi på!
  • Bokmärken – Här lägger man upp länkar till viktiga hemsidor så att de finns tillgängliga oberoende av var man är.
  • Kryptering – Kommunikationen med Webkontor sker med 128-bitars krypterad SSL-anslutning. Detta innebär att det i stort sett är omöjligt att avlyssna trafiken.
Inom kort kommer vi lägga upp en demosida där Ni kan komma in och tjuvtitta på alla dessa funktioner för att se om det kan passa just Er verksamhet. Du är naturligtvis även välkommen att ringa oss så att vi kan komma ut och ge er en lite mer personlig presentation.